Bestillinger

Les generelt om forbruksmatriell for å få oversikten.

Bestillinger er en del av Forbruksmatriell i menyen. Gå til menyen ved å trykke på tre-streker-symbolet øverst til venstre , deretter gå til Forbruksmatriell og så Bestillinger.

Oversikt

For å sende bestillinger på forbruksmatriell på blåresept, så må du sette opp en Bestillingsprofil, slik at vår leverandør, Boots HomeCare, vet det som trengs for å utføre bestillingen din.

Du må også allerede ha valgt ut produkter fra Katalogen til Min forbruksliste.

Merk: Du trenger en gyldig resept for de produktene du bestiller.

Denne funksjonen er delt inn i to faner:

  • Bestillinger: Her vises bestillinger du har lagd. Både bestillinger du har sendt og bestillinger enda ikke er sendt vil dukke opp her. For lage en ny bestilling, så kan du enten endre en eksisterende eller opprette ny. Merk at etter du har sendt en bestilling, så vil senere kunne bruke denne bestillingen igjen. Vi kan si at dette er maler for bestillinger.

  • Bestillingshistorikk: Her ser du bestillinger du har sendt.

Bestillinger

I fanen Bestillinger kan du lage ny bestilling for forbruksmatriell. Du kan gjøre dette på to måter,

Merk:

  • Nye bestillinger du oppretter kan senere bli bruk som mal for en senere bestilling

  • Du kan dermed også begynne på en bestilling og fullføre den senere

Opprett ny bestilling (bestillingsmal)

Når du ikke har utført en bestilling tidligere som det passer å bruke om igjen, så oppretter du en helt ny bestilling og velger de produktene du trenger fra Min forbruksliste.

Merk: Har du ikke de produktene du trenger i Min forbruksliste, så legg dem først til fra Katalogen.

Lage en helt ny bestilling på følgende måte:

  • På siden for Bestillinger (menyvalget), i fanen med samme navn (Bestillinger), trykk på den blå knappen nederst Opprett ny bestilling.

  • Er dette din første bestilling og du enda ikke har fylt ut Bestillingsprofil, så blir du bedt om å gjøre dette først.

  • Legg til detaljer om denne bestillingen:

    • Navn på bestillingen, så du lettere husker hva den inneholder hvis du senere ønsker å bruke denne bestillingen som mal for en ny en.

    • Navn på mottager (normalt deg)

    • Epostadresse for denne bestillingen

    • Adresse denne bestillingen skal sendes til

    • Eventuelt informasjon du måtte ha til Boots HomeCar. Kanskje du ønsker å bestille noe du vet de har men som ikke er på blåresept.

    • Opprette denne nye bestillingen (bestillingsmalen) ved å trykke på det røde lagre-symbolet nederst til høyre

Etter at du har trykket på lagre så havner du automatisk i fanen Min handlekurv. Du er da klar for å legge til produkter og å sende den til Boots HomeCare, les om det lenger ned.

Bruk tidligere bestillingmal

Ofte så trenger du kun å bestille omtrent de samme varer du har bestilt før tidligere. Da er det enklest for deg å velge en tidligere bestilling som basis for din nye bestilling. Du kan tenket på disse som maler for bestilling.

  • På siden for Bestilling, i fanen Bestillinger, så trykker du på den bestilling som du ønsker å bruke som mal for din neste bestilling. Merk at du endrer malen, så det er til enhvert tid den siste endringen gjort for denne bestillingsmalen som du kan bruke om igjen. Ønsker du ikke det, opprett en helt ny bestilling

  • Under fanen bestillingsdetaljer, endre informasjon om denne nye bestilling:

    • Navn, epost og adresse

    • Merk spesielt feltet Informasjon til Boots HomeCare. Kanskje det er noe gammel tekst du vil slette i dette feltet, eller at det er noe du ønsker å legge til denne bestillingen som du vet de har men som ikke er på blå resept

  • Lagre ved å trykke på det røde lagre-symbolet nederst til høyre

Etter at du har trykket på lagre så havner du automatisk i fanen Min handlekurv. Du er da klar for å legge til produkter og å sende den til Boots HomeCare, les om det litt lenger ned.

Slett bestillingsmal

På siden for Bestilling, i fanen Bestillinger, så trykker du på den bestilling som du ønsker å slette, og så velger du det røde søppelkasse-symbolet øverst til høyre

Merk: Dette er kun for å slette en bestillingsmal under fanen Bestillinger.

Vedrørende bestillinger som er sendt Boots HomeCare, les lenger ned.

Legg til, endre antall eller slett produkter fra handlekurven

Når du har en bestilling opprettet og klar for å legge til produkter, gå til fanen Min handlekurv.

Legg til nye produkter

Merk: Du kan kun velge produkter som allerede finnes i Min forbruksliste.

  • Helt nederst til venstre i fanen Min handlekurv, trykk på den blå knappen Legg til produkt

  • Fra listen, trykk på det produktet du ønsker å legge til

  • Velg antall ved å dra i glidebryteren (slideren) til det antall du ønsker. Er det 1, så hopper du over dette punktet

  • Trykk nederst på den blå knappen Legg til min handlekurv.

Og gjøre dette om igjen for alle produktene du ønsker å legge til.

Etterpå velg handlekurvsymbolet øverst til høyre, eller tilbakeknappen øverst til venstre. Begge leder tilbake til handlekurven for bestillingen.

Endr antall i eksisterende produkt

  • I fanen i Min handlekurv, så trykker du på det produktet du ønsker å andre antallet til

  • Velg antall av dette produkter ved å dra i glidebryteren (slideren) til det antall du ønsker

  • Trykk på den blå på Lagre-knappen

  • Eller om du angerer deg, trykk på Avbryt

Slett produkt fra handlekurven

I fanen i Min handlekurv, finner du det produktet du ønsker å slette og velger det røde kryss--symbolet til høyre for produkt-informasjonen.

Send bestillingen

  • Under fanen Bestillingsdetaljer, sjekk at alt er riktig for denne bestillingen. Kanskje du trenger å slette/endre/legge til tekst i det nederste feltet Informasjon til Boots HomeCare?

  • I fanen Min handlekurv, sjekk at de produktene og antallet du har valgt er rett

  • I fanen Min handlekurv, trykk nederst til høyre på den blå knappen Send bestillingen

  • I den første dialog-boksen som dukker opp, sjekk at du har de riktige reseptene for det du vil bestille. Har du det, så trykk på OK, ellers trykk på Avbryt

  • Da er bestillingen sendt. Du vil om kort tid motta en epost fra Boots om bestillingen, inkludert et bestillingsnummer.

  • Ser noe nå som burde vært endret, les under for å endre en sendt bestilling.

Endre en sendt bestilling

For å endre en bestilling som er sendt til Boots HomeCare, dvs som vises under fanen Bestillingshistorikk, se eposten du mottok etter at du sendte bestillingen. For raskere behandling, noter deg gjerne bestillingsnummeret før du ringer. Du finner også kontaktinfo på nettsiden til Boots HomeCare (trykk på linken og se helt nederst på siden for kontakt-info),