Bestilling

Bestill produkter på blå resept og medisiner
Du kan bestille fra Apotek/Bandasjist
  • HELFO-produkter
  • medisiner
  • Du trenger gyldig resept for de reseptbelagte produktene du bestiller
  • Bestillinger blir uført av HEAL's partner Boots HomeCare

Bestillinger, bestillingshistorie og maler

Listen over bestillinger er delt inn i to seksjoner.
  • Bestillinger
    viser en liste bestillinger du har lagt til. Merk: Bestillinger som du sender til Apotek/Bandasjist vil forbli i denne listen, slik at du her kan beholde viktige maler for din neste bestilling. Slett en bestilling for å fjerne den fra denne listen.
  • Bestillingshistorie
    viser en liste av alle bestillinger som er send til Apotek/Bandasjist
Bestillinger i begge listene kan brukes som mal for fremtidig bestilling.

Bestilling

Handlevogn og bestillingsinformasjon

En bestilling er delt inn i to seksjoner.
  • Handlevogn
    viser en liste med produkter som du har lagt til
  • Bestilling
    viser detaljer om bestillingen som addresse og leveringalternativer

Bestillingsprofil

Første gang du legger til en bestilling og går til seksjonen for detaljer om bestillingen
så blir du bedt om først å sette opp en Bestillingsprofil. Denne blir bruk som standard informasjon for fremtidige bestillinger.
Du kan også se og endre bestillingsprofilen via ikonet øverst
Bestillingsprofil består av:
  • Fullt navn
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • Fødselsdag, dette er for at Apotek/Bandasjist skal kunne finne dine resepter
  • Fortrukket leveringsmetode:
    • Til din adresse
    • Hent i apotek
    • Hent hos PostNord's utleveringssted
  • Om du ønsker å motta på epost en ukryptert kopi av bestillingen du sender. Bestillingen som går til Apoteket/Bandasjist er kryptert.
  • I tillegg så må du godta vilkårene når bestillingsprofilen opprettes

Legg til ny bestilling

  • I listen over bestillinger trykk på Legg til
  • Gi bestillingen et navn. Du kan bruke denne som mal for fremtidige bestillinger
  • Trykk på Opprett bestillingen

Se på og behandle bestilling

Du kan se på, endre, sende og slette en bestilling.
Fra seksjonen Bestillinger

Legg til varer i handlekurven

I seksjonen Handlevogn
  • Trykk på Legg til
  • Velg produkt fra følgende steder:
    • Min Forbruksliste
    • HELFO-katalog
    • Medisinskapet
    • Medisinbibloteket
  • Trykk på Legg til handlekurven
  • Velg antall
  • Trykk på OK
  • Hvis du ønsker å legge til flere produkter fra samme sted, trykk Produkter
  • Hvis du ønsker å gå tilbake, trykk Handlekurv
Når du har valgt alle varene du trenger, gå til kontrollér og endre bestillingsdetaljer:
  • Trykk nederst på Bestilling eller velg øverst seksjonen Bestilling

Kontrollér og endre bestillingsdetaljer

Standard informasjon om denne bestillingen blir hentet fra Bestillingsprofilen. Du kan endre denne informasjonen for denne ene bestillingen, samt legge til tre nye detaljer.
Tre informasjonsdetaljer som ikke kommer fra bestillingsprofilen:
  • Ønsket leveringsdato
  • Epostadresse som du ønsker å motta epost om bestillingen, det kan være en annen en det som er registrert for din HEAL-konto
  • Kommentar til Apotek/Bandasjist. Her kan du i fritekst skrive hva du ønsker. Du kan også her skrive at du ønsker varer som du vet at apoteket/bandasjisten har, men som ikke finnes i HELFO-listene eller i medisinbibloteket
Resten kommer fra bestillingsprofilen og du kan endre dette kun for denne ene bestillingen.
  • Fullt navn
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • Fortrukket leveringsmetode:
    • Til din adresse
    • Hent i apotek
    • Hent hos PostNord's utleveringssted
Når bestillingsdetaljene er fullført og du ønsker å sende bestillingen:
  • Trykk på Send bestillingen

Send en bestilling

  • I seksjonen Handlevogn
    sjekk at du har valgt riktig produkter
  • I seksjonen Bestilling
    sjekk at alle bestillingsdetaljer er riktig
  • Trykk på Send bestillingen
  • I den første dialog-boksen som dukker opp, sjekk at du har de riktige reseptene for det du vil bestille. Har du det, så trykk på OK, ellers trykk på Avbryt
  • Da er bestillingen sendt. Du vil om kort tid motta en epost fra Boots om bestillingen, inkludert et bestillingsnummer.
  • Ser noe etterpå noe som burde vært endret, se Endre sendt bestilling
Vær oppmerksom på at du faktisk mottar epost fra Boots HomeCare om denne bestillingen, inkludert et bestillingsnummer. Hvis du ikke ser den etter noen få minutter, sjekk SPAM-folderen. Hvis du fortsatt ikke finner den, kontakt HEAL.

Slette bestilling

I seksjonen Bestillinger
  • Velg den du vil slette
  • Trykk på Slett

Endre en sendt bestilling

For å endre en bestilling som er sendt til Boots HomeCare, dvs som vises under seksjonen Bestillingshistorikk
  • Svar på eposten du mottok fra Boots HomeCare etter at du sendte bestillingen
  • Eller ring:
    • Først se eposten du mottok fra Boots HomeCare og noter deg bestillingsnummeret
    • Ring på telefon 23 37 66 00, hverdager 08:00 - 16:00 (fredag 09:00 - 16:00)