Bestillinger

Oversikt

Du kan sende bestillinger på
  • HELFO-produkter
  • medisiner
Første gang du bruker bestillinger, så blir du sette opp en Bestillingsprofil, slik at .
Du må også allerede ha valgt ut produkter fra Katalogen til Min forbruksliste eller medisiner til Medisinskapet.
Merk: Du trenger en gyldig resept for de produktene du bestiller.
Bestillingsunksjonen er delt inn i to faner:

Bestillinger

I fanlegg har du høverst til høyre tilgang til:en Bestillinger kan du lage ny bestilling for forbruksmatriell. Du kan gjøre dette på to måter,
  • Bestillingsprofil via person-ikonet (kun når du er i listen over bestillinger eller bestillingshistorikk)
  • eller bruke en tidligere bestillingmal og endre denne etter behov.

Bestillingsprofil

For å sende bestillinger så må du sette opp en Bestillingsprofil, slik at vår leverandør, Boots HomeCare, vet det som trengs for å utføre bestillingen din.
Alle nye bestillinger du oppretter vil automatisk bli satt opp med den samme informasjonen som i bestillingsprofilen.
Trenger du å endre noe informasjon permanent, så gjør dette i bestillingsprofilen.
Ønsker du å endre noe for bare en bestilling, så gjør det i bestillingsdetaljene.
Du vil bli spurt om følgende informasjon:
  • Fullt navn
  • Telefonnummer
  • Epost
  • Adresse
  • Fødselsdato: Denne er nødvendig for at vår leverandør, Boots HomeCare, skal kunne indentifisere deg
Du må også akseptere personvernsvilkårene til Boots HomeCare. Merk at da du opprettet din HEAL-profil, så akstepterte du HEALs personvernsvilkår og brukervilkår, som blant annet sier at du godtar at vi sender denne informasjonen sammen med produktene for din bestilling til leverandøren. All informasjon i bestillingen vil være kryptert med passord, så ingen uvedkommende vil kunne se innholdet av den.

Opprett ny bestilling (bestillingsmal)

Når du ikke har utført en bestilling tidligere som det passer å bruke om igjen, så oppretter du en helt ny bestilling og velger de produktene du trenger fra Min forbruksliste.
Merk: Har du ikke de produktene du trenger i Min forbruksliste, så legg dem først til fra Katalogen.
Lage en helt ny bestilling på følgende måte:
  • På siden for Bestillinger (menyvalget), i fanen med samme navn (Bestillinger), trykk på den blå knappen nederst Opprett ny bestilling.
  • Er dette din første bestilling og du enda ikke har fylt ut Bestillingsprofil, så blir du bedt om å gjøre dette først.
  • Legg til detaljer om denne bestillingen:
    • Navn på bestillingen, så du lettere husker hva den inneholder hvis du senere ønsker å bruke denne bestillingen som mal for en ny en.
    • Navn på mottager (normalt deg)
    • Epostadresse for denne bestillingen
    • Adresse denne bestillingen skal sendes til
    • Eventuelt informasjon du måtte ha til Boots HomeCar. Kanskje du ønsker å bestille noe du vet de har men som ikke er på blåresept.
    • Opprette denne nye bestillingen (bestillingsmalen) ved å trykke på det røde lagre-symbolet nederst til høyre
Etter at du har trykket på lagre så havner du automatisk i fanen Min handlekurv. Du er da klar for å legge til produkter og å sende den til Boots HomeCare, les om det lenger ned.

Bruk tidligere bestillingmal

Ofte så trenger du kun å bestille omtrent de samme varer du har bestilt før tidligere. Da er det enklest for deg å velge en tidligere bestilling som basis for din nye bestilling. Du kan tenket på disse som maler for bestilling.
  • På siden for Bestilling, i fanen Bestillinger, så trykker du på den bestilling som du ønsker å bruke som mal for din neste bestilling. Merk at du endrer malen, så det er til enhvert tid den siste endringen gjort for denne bestillingsmalen som du kan bruke om igjen. Ønsker du ikke det, opprett en helt ny bestilling
  • Under fanen bestillingsdetaljer, endre informasjon om denne nye bestilling:
    • Navn, epost og adresse
    • Merk spesielt feltet Informasjon til Boots HomeCare. Kanskje det er noe gammel tekst du vil slette i dette feltet, eller at det er noe du ønsker å legge til denne bestillingen som du vet de har men som ikke er på blå resept
  • Lagre ved å trykke på det røde lagre-symbolet nederst til høyre
Etter at du har trykket på lagre så havner du automatisk i fanen Min handlekurv. Du er da klar for å legge til produkter og å sende den til Boots HomeCare, les om det litt lenger ned.

Slett bestillingsmal

På siden for Bestilling, i fanen Bestillinger, så trykker du på den bestilling som du ønsker å slette, og så velger du det røde søppelkasse-symbolet øverst til høyre
Merk: Dette er kun for å slette en bestillingsmal under fanen Bestillinger.
Vedrørende bestillinger som er sendt Boots HomeCare, les lenger ned.

Legg til, endre antall eller slett produkter fra handlekurven

Når du har en bestilling opprettet og klar for å legge til produkter, gå til fanen Min handlekurv.

Legg til nye produkter

Merk: Du kan kun velge produkter som allerede finnes i Min forbruksliste.
  • Helt nederst til venstre i fanen Min handlekurv, trykk på den blå knappen Legg til produkt
  • Fra listen, trykk på det produktet du ønsker å legge til
  • Velg antall ved å dra i glidebryteren (slideren) til det antall du ønsker. Er det 1, så hopper du over dette punktet
  • Trykk nederst på den blå knappen Legg til min handlekurv.
Og gjøre dette om igjen for alle produktene du ønsker å legge til.
Etterpå velg handlekurvsymbolet øverst til høyre, eller tilbakeknappen øverst til venstre. Begge leder tilbake til handlekurven for bestillingen.

Endr antall i eksisterende produkt

  • I fanen i Min handlekurv, så trykker du på det produktet du ønsker å andre antallet til
  • Velg antall av dette produkter ved å dra i glidebryteren (slideren) til det antall du ønsker
  • Trykk på den blå på Lagre-knappen
  • Eller om du angerer deg, trykk på Avbryt

Slett produkt fra handlekurven

I fanen i Min handlekurv, finner du det produktet du ønsker å slette og velger det røde kryss--symbolet til høyre for produkt-informasjonen.

Send bestillingen

  • Under fanen Bestillingsdetaljer, sjekk at alt er riktig for denne bestillingen. Kanskje du trenger å slette/endre/legge til tekst i det nederste feltet Informasjon til Boots HomeCare?
  • I fanen Min handlekurv, sjekk at de produktene og antallet du har valgt er rett
  • I fanen Min handlekurv, trykk nederst til høyre på den blå knappen Send bestillingen
  • I den første dialog-boksen som dukker opp, sjekk at du har de riktige reseptene for det du vil bestille. Har du det, så trykk på OK, ellers trykk på Avbryt
  • Da er bestillingen sendt. Du vil om kort tid motta en epost fra Boots om bestillingen, inkludert et bestillingsnummer.
  • Ser noe nå som burde vært endret, les under for å endre en sendt bestilling.

Endre en sendt bestilling

For å endre en bestilling som er sendt til Boots HomeCare, dvs som vises under fanen Bestillingshistorikk, se eposten du mottok etter at du sendte bestillingen. For raskere behandling, noter deg gjerne bestillingsnummeret før du ringer. Du finner også kontaktinfo på nettsiden til Boots HomeCare (trykk på linken og se helt nederst på siden for kontakt-info),
Last modified 2d ago