Bestilling

Bestill produkter på blå resept og medisiner

Du kan bestille fra Apotek/Bandasjist

  • HELFO-produkter

  • medisiner

  • Du trenger gyldig resept for de reseptbelagte produktene du bestiller

  • Bestillinger blir uført av HEAL's partner Boots HomeCare

Bestillinger, bestillingshistorie og maler

Listen over bestillinger er delt inn i to seksjoner.

Bestillinger i begge listene kan brukes som mal for fremtidig bestilling.

Bestilling

Handlevogn og bestillingsinformasjon

En bestilling er delt inn i to seksjoner.

Bestillingsprofil

Bestillingsprofil består av:

  • Fullt navn

  • Telefonnummer

  • Adresse

  • Fødselsdag, dette er for at Apotek/Bandasjist skal kunne finne dine resepter

  • Fortrukket leveringsmetode:

    • Til din adresse

    • Hent i apotek

    • Hent hos PostNord's utleveringssted

  • Om du ønsker å motta på epost en ukryptert kopi av bestillingen du sender. Bestillingen som går til Apoteket/Bandasjist er kryptert.

  • I tillegg så må du godta vilkårene når bestillingsprofilen opprettes

Legg til ny bestilling

  • Gi bestillingen et navn. Du kan bruke denne som mal for fremtidige bestillinger

  • Trykk på Opprett bestillingen

Se på og behandle bestilling

Du kan se på, endre, sende og slette en bestilling.

Legg til varer i handlekurven

  • Velg produkt fra følgende steder:

    • Min Forbruksliste

    • HELFO-katalog

    • Medisinskapet

    • Medisinbibloteket

  • Trykk på Legg til handlekurven

  • Velg antall

  • Trykk på OK

  • Hvis du ønsker å legge til flere produkter fra samme sted, trykk Produkter

  • Hvis du ønsker å gå tilbake, trykk Handlekurv

Når du har valgt alle varene du trenger, gå til kontrollér og endre bestillingsdetaljer:

Kontrollér og endre bestillingsdetaljer

Standard informasjon om denne bestillingen blir hentet fra Bestillingsprofilen. Du kan endre denne informasjonen for denne ene bestillingen, samt legge til tre nye detaljer.

Tre informasjonsdetaljer som ikke kommer fra bestillingsprofilen:

  • Ønsket leveringsdato

  • Epostadresse som du ønsker å motta epost om bestillingen, det kan være en annen en det som er registrert for din HEAL-konto

  • Kommentar til Apotek/Bandasjist. Her kan du i fritekst skrive hva du ønsker. Du kan også her skrive at du ønsker varer som du vet at apoteket/bandasjisten har, men som ikke finnes i HELFO-listene eller i medisinbibloteket

Resten kommer fra bestillingsprofilen og du kan endre dette kun for denne ene bestillingen.

  • Fullt navn

  • Telefonnummer

  • Adresse

  • Fortrukket leveringsmetode:

    • Til din adresse

    • Hent i apotek

    • Hent hos PostNord's utleveringssted

Når bestillingsdetaljene er fullført og du ønsker å sende bestillingen:

  • Trykk på Send bestillingen

Send en bestilling

  • Trykk på Send bestillingen

  • I den første dialog-boksen som dukker opp, sjekk at du har de riktige reseptene for det du vil bestille. Har du det, så trykk på OK, ellers trykk på Avbryt

  • Da er bestillingen sendt. Du vil om kort tid motta en epost fra Boots om bestillingen, inkludert et bestillingsnummer.

  • Ser noe etterpå noe som burde vært endret, se Endre sendt bestilling

Vær oppmerksom på at du faktisk mottar epost fra Boots HomeCare om denne bestillingen, inkludert et bestillingsnummer. Hvis du ikke ser den etter noen få minutter, sjekk SPAM-folderen. Hvis du fortsatt ikke finner den, kontakt HEAL.

Slette bestilling

  • Velg den du vil slette

Endre en sendt bestilling

  • Svar på eposten du mottok fra Boots HomeCare etter at du sendte bestillingen

  • Eller ring:

    • Først se eposten du mottok fra Boots HomeCare og noter deg bestillingsnummeret

    • Ring på telefon 23 37 66 00, hverdager 08:00 - 16:00 (fredag 09:00 - 16:00)

Last updated