Bestilling
Bestill produkter på blå resept og medisiner
Last updated
Bestill produkter på blå resept og medisiner
Last updated
Du kan bestille fra Apotek/Bandasjist
HELFO-produkter
medisiner
Du trenger gyldig resept for de reseptbelagte produktene du bestiller
Bestillinger blir uført av HEAL's partner Boots HomeCare
Listen over bestillinger er delt inn i to seksjoner.
Bestillinger viser en liste bestillinger du har lagt til. Merk: Bestillinger som du sender til Apotek/Bandasjist vil forbli i denne listen, slik at du her kan beholde viktige maler for din neste bestilling. Slett en bestilling for å fjerne den fra denne listen.
Bestillingshistorie viser en liste av alle bestillinger som er send til Apotek/Bandasjist
Bestillinger i begge listene kan brukes som mal for fremtidig bestilling.
En bestilling er delt inn i to seksjoner.
Handlevogn viser en liste med produkter som du har lagt til
Bestilling viser detaljer om bestillingen som addresse og leveringalternativer
Bestillingsprofil består av:
Fullt navn
Telefonnummer
Adresse
Fødselsdag, dette er for at Apotek/Bandasjist skal kunne finne dine resepter
Fortrukket leveringsmetode:
Til din adresse
Hent i apotek
Hent hos PostNord's utleveringssted
Om du ønsker å motta på epost en ukryptert kopi av bestillingen du sender. Bestillingen som går til Apoteket/Bandasjist er kryptert.
I tillegg så må du godta vilkårene når bestillingsprofilen opprettes
Gi bestillingen et navn. Du kan bruke denne som mal for fremtidige bestillinger
Trykk på Opprett bestillingen
Du kan se på, endre, sende og slette en bestilling.
Velg ønsket bestilling
Da kan du:
Se på bestillingen
Behandle bestilling slik som det er beskrevet i avsnittene
Velg produkt fra følgende steder:
Min Forbruksliste
HELFO-katalog
Medisinskapet
Medisinbibloteket
Trykk på Legg til handlekurven
Velg antall
Trykk på OK
Hvis du ønsker å legge til flere produkter fra samme sted, trykk Produkter
Hvis du ønsker å gå tilbake, trykk Handlekurv
Når du har valgt alle varene du trenger, gå til kontrollér og endre bestillingsdetaljer:
Standard informasjon om denne bestillingen blir hentet fra Bestillingsprofilen. Du kan endre denne informasjonen for denne ene bestillingen, samt legge til tre nye detaljer.
Tre informasjonsdetaljer som ikke kommer fra bestillingsprofilen:
Ønsket leveringsdato
Epostadresse som du ønsker å motta epost om bestillingen, det kan være en annen en det som er registrert for din HEAL-konto
Kommentar til Apotek/Bandasjist. Her kan du i fritekst skrive hva du ønsker. Du kan også her skrive at du ønsker varer som du vet at apoteket/bandasjisten har, men som ikke finnes i HELFO-listene eller i medisinbibloteket
Resten kommer fra bestillingsprofilen og du kan endre dette kun for denne ene bestillingen.
Fullt navn
Telefonnummer
Adresse
Fortrukket leveringsmetode:
Til din adresse
Hent i apotek
Hent hos PostNord's utleveringssted
Når bestillingsdetaljene er fullført og du ønsker å sende bestillingen:
Trykk på Send bestillingen
Trykk på Send bestillingen
I den første dialog-boksen som dukker opp, sjekk at du har de riktige reseptene for det du vil bestille. Har du det, så trykk på OK, ellers trykk på Avbryt
Da er bestillingen sendt. Du vil om kort tid motta en epost fra Boots om bestillingen, inkludert et bestillingsnummer.
Ser noe etterpå noe som burde vært endret, se Endre sendt bestilling
Vær oppmerksom på at du faktisk mottar epost fra Boots HomeCare om denne bestillingen, inkludert et bestillingsnummer. Hvis du ikke ser den etter noen få minutter, sjekk SPAM-folderen. Hvis du fortsatt ikke finner den, kontakt HEAL.
Velg den du vil slette
Svar på eposten du mottok fra Boots HomeCare etter at du sendte bestillingen
Eller ring:
Først se eposten du mottok fra Boots HomeCare og noter deg bestillingsnummeret
Ring på telefon 23 37 66 00, hverdager 08:00 - 16:00 (fredag 09:00 - 16:00)
Første gang du legger til en bestilling og går til seksjonen for detaljer om bestillingen så blir du bedt om først å sette opp en Bestillingsprofil. Denne blir bruk som standard informasjon for fremtidige bestillinger.
Du kan også se og endre bestillingsprofilen via ikonet øverst
I listen over bestillinger trykk på Legg til
Fra seksjonen Bestillinger
I seksjonen Handlevogn
Trykk på Legg til
Trykk nederst på Bestilling eller velg øverst seksjonen Bestilling
I seksjonen Handlevogn sjekk at du har valgt riktig produkter
I seksjonen Bestilling sjekk at alle bestillingsdetaljer er riktig
I seksjonen Bestillinger
Trykk på Slett
For å endre en bestilling som er sendt til Boots HomeCare, dvs som vises under seksjonen Bestillingshistorikk